Dé TOOL voor marktonderzoek in vastgoed
Wat zijn de woonwensen van jouw consument? Hoe wil de consument van nu straks wonen? De Woonwensdialoog geeft je unieke tools voor marktonderzoek onder je eigen klanten en helpt je nieuwe klanten te vinden.
Vijf redenen om de Woonwensdialoog aan te gaan:
- Beter contact met je huidige klanten en prospects;
- Groei van je huidige klanten- en prospectdatabase;
- Meer kennis over woonwensen van jouw klanten en prospects;
- Professionele tools voor opzetten van woonwens onderzoeken;
- Actuele data voor woningmarktanalyses of advies.
We helpen je met drie unieke onderzoekstools en verschillende services om jouw visies en plannen te onderbouwen en aan te vullen met gerichte vraagdata. Onze extra services zorgen voor synergie tussen jouw onderzoek aan de dagelijkse bedrijfsvoering
Eigen onderzoeksafdeling
Woonwensdialoog is de toolbox om professioneel en AVG-proof marktonderzoek uit te voeren binnen je eigen database of klantgroepen. De verzamelde data kun je naast andere databronnen gebruiken voor rapportages, adviezen of ontwikkelplannen en is alleen beschikbaar voor jou.
Voor wie?
Woonwensdialoog is voor alle vastgoedprofessionals die hun adviezen, beleid of ontwikkelplannen willen onderbouwen of aanvullen met objectief vraagonderzoek. De woonwensdialoog leent zich ook uitstekend voor een samenwerking tussen twee of meer ketenpartners.
Woonwensdialoog
BASIS
basis enquête module
onbeperkt aantal enquêtes
2000 respondenten
eigen dashboard
onderzoeksjaarplanning
onderzoekssupport
maandelijks opzegbaar
Woonwensdialoog
PLUS
BASIS + 3 enquête modules
onbeperkt aantal enquêtes
3500 respondenten
eigen huisstijl & dashboard
onderzoeksjaarplanning
onderzoekssupport
maandelijks opzegbaar
Woonwensdialoog
OPTIMAAL
PLUS + unieke dialoogmodule
onbeperkt aantal enquetes
onbeperkt aantal respondenten
eigen huisstijl & dashboard
onderzoeksjaarplanning
onderzoekssupport
maandelijks opzegbaar
Woonwensdialoog
MAATWERK
onderzoek 100% uitbesteed
keuze uit alle methodieken
support opbouw database
opstellen ideale vragenlijst
uitvoer afhandeling uit uw naam
opmaak rapportage en advies
per onderzoek
Waarom een Dialoog?
Traditionele enquêtes halen eenzijdig informatie bij respondenten zonder directe terugkoppeling naar de consument.
De Woonwensdialoog in de meest optimale vorm werkt anders. Consumenten krijgen anoniem feedback over de reacties van andere consumenten en kunnen hun mening desgewenst aanpassen.
Naast de kwantitatieve resultaten (hoeveel % wil wat) is het ook mogelijk om kwalitatieve beoordelingen toe te voegen. Zo kun je niet alleen zien wat men wil maar ook waarom.
Consumenten worden veel meer betrokken bij het lopende onderzoeksproces en krijgen feedback op hun eigen mening. De respons is hierdoor hoger en de binding met de consument voor een later vervolg wordt groter.
Extra services
Naast onze toolbox bieden we een aantal facultatieve diensten die de professionaliteit van jouw organisatie nog verder kunnen vergroten.
- Businessplan voor jouw onderzoeksafdeling;
- Opmaak van jouw unieke woningmarktanalyse;
- Inrichten e-mail automation voor jouw database;
- Social Media boost t.b.v. groei jouw database;
- Verbinding ketenpartners vastgoedmarkt.
De extra services zijn altijd maatwerk en worden deels met onze ketenpartners of uw eigen leveranciers ingericht.
Hoe werkt een Optimale Woonwensdialoog?
De Woonwensdialoog Optimaal start binnen jouw eigen database of een database die we voor je hebben gecreëerd via bijvoorbeeld Social Media of een marketingcampagne.
Deelnemende consumenten krijgen in twee ronden een aantal vragen waarbij men in ronde twee de antwoorden van andere respondenten kan beoordelen.
Ons unieke algoritme maakt anoniem een selectie van de te beoordelen groep. Na beoordeling krijgt men de mogelijkheid zijn of haar antwoord te herzien of juist te bekrachtigen.
Stap 1: Inrichten Woonwensdialoog Optimaal
Samen met jou of je onderzoeksafdeling richten we de dialoog in. We bepalen samen de vragen en kijken hoe groot je database is of moet worden. We richten het dashboard in zodat de dialoog in jouw huisstijl wordt uitgevoerd. Samen bepalen hoe de marketing en promotie rondom de dialoog wordt vorm gegeven.
Stap 2: De eerste dialoog
De deelnemers uit jouw database worden uitgenodigd om deel te nemen aan de dialoog. We stellen gesloten-, meerkeuzevragen met een mogelijkheid voor een toelichting. Zo krijg je kwantitatieve data (harde aantallen) gekoppeld aan kwalitatieve data (waarom wil men iets). Uiteraard kunnen de database kenmerken meegeven waardoor je kruisverbanden kunt leggen.
Stap 3: De tweede dialoog
Ons unieke algoritme selecteert voor iedere deelnemer uit de eerste ronde een aantal antwoorden en toelichtingen van andere respondenten met de vraag deze te waarderen. De selectie is uiteraard anoniem en conform regelgeving van de AVG. Men krijgt hierbij de mogelijkheid de eerste mening te herzien of een extra toelichting te geven.
Stap 4: De resultaten & dashboard
Vanaf de eerste dialoog zijn de resultaten realtime te volgen. Wat is de respons? Hoe zien de percentages er uit en wat zijn de top 5 positieve en negatieve meningen? Na de 2e dialoog wordt ook zichtbaar hoeveel mensen hun mening hebben aangepast en kunnen er crossings worden gemaakt op basis van kenmerken. Uiteraard kunnen de resultaten worden geexporteerd en worden toegevoegd aan beleidsstukken of woningmarktanalyses.
Stap 5: Vervolg dialoog & salesfunnel
Na afloop van de Woonwensdialoog wordt de consument gevraagd de dialoog te waarderen en krijgt hij de vraag of hij mee wil doen aan vervolgdialogen. Ook is het mogelijk de consument te vragen of hij gerichte informatie rondom de actuele en toekomstige woning wil ontvangen.
NB: De woonwensdialoog werkt conform AVG-regelgeving en is een toolbox binnen de database van haar opdrachtgevers. De woonwens dialoog gebruikt of initieert alleen databases voor haar opdrachtgevers.
Over Woonwensdialoog
Woonwens dialoog is een initiatief van Adviesbureau de Rijk in samenwerking met specialisten uit de projectontwikkeling, makelaardij en automatisering.
Wat anderen zeggen
“Goede tools en support bij de start van mijn onderzoeksafdeling”
“Snelle toets naar behoefte kunnen peilen in een kleine plaats voor advies naar gemeente”
“Goede objectieve marktverkenning voor stedebouwkundig plan.”